Anderen over ons

In een carrière die meer dan 40 jaar schrijven omspant kom je wel eens iemand tegen die iets aardigs over je te zeggen heeft. Dat wordt zeer gewaardeerd en graag gedeeld. En je weet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Mart Boudestein
Art-director en fotograaf

Begin jaren negentig begon ik binnen de gelederen van reclamebureau DDB samen te werken met Martin en vormden wij een creatief team. Martin bleek niet alleen een gedreven en ambitieus copywriter, maar ook conceptueel sterk en bovenal over een aanstekelijk enthousiasme te beschikken.

Die samenwerking is eigenlijk nooit meer opgehouden. En het mooie is, uit die samenwerking groeide ook nog eens een bijzondere vriendschap.

Lees meer
Robert Jan Spiekerman
tv-denker extraordinaire

Idee, formatteren, design, teksten schrijven en pitchen! Veel disciplines voor een formatontwikkelaar. Dus voor prachtige teksten kan je soms beter Jan Heemskerk bellen, hij geeft je format net dat extra zetje! Zijn teksten dansen over het papier. De Andrea Pirlo van de Nederlandse taal!

Lees meer
Nienke van Zwam
Acquirerend redacteur Lifestyle Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum B.V.

Jan is een begenadigd schrijver. Helder, grappig, wijs en origineel. Als je zijn werk leest, heb je er een vriend bij. Elk onderwerp kan hij op toegankelijke wijze beschrijven waarbij je minimaal een keer moet lachen. Hij zou sterallures mogen hebben, maar is bescheiden gebleven. Het is een feest om met hem te werken.

Lees meer
Corinne van Duin
De Volkskrant

Uit het toetsenbord van Jan Heemskerk rollen de meest mooie, geestige en slimme zinnen. Voor zijn eigen columns, boeken en verhalen zet hij dit talent natuurlijk ruimschoots in. En heb ik hem in mijn functie bij Volkskrant magazine ook regelmatig voor artikelen gevraagd. Maar niet veel mensen weten dat hij bestaande tekst met een paar ingrepen van een plichtmatige schrijfsel naar een sprankelende tekst kan tillen. En ik kan het weten, want hij heeft zijn tekstuele licht regelmatig over mijn teksten, brieven en persberichten laten schijnen. Jan luistert en kijkt naar mijn stijl, vraagt wat ik nu precies wilde zeggen met de zinnen die ik tot dan toe had opgetikt. En dan, schijnbaar moeiteloos, heeft hij mijn kopij getransformeerd tot een stuk tekst waar ik echt trots op ben en precies uitdrukt wat ik bedoelde.

Lees meer
Robert de Groot
Voormalig marketing en commercieel directeur Citroën Nederland

Ik heb intensief met Martin gewerkt in een zeer succesvolle periode voor Citroën in Nederland. Martin was de drijvende kracht achter de creatieve concepten voor het merk. In die tijd was de Citroën verkoperscampagne, met de verkoper Dennis van der Ven (vertolkt door Jeroen van Koningsbrugge) spraakmakend en het bewijs dat een thematische en promotionele campagnevoering prima samengaan. De copy was grappig, relevant en impactvol tegelijk. En het feit dat het concept jarenlang campaignable bleef, zegt wel iets over de creatieve kwaliteit!

Lees meer
Femke Sterken
Femke Sterken, chef-redactie SAARmagazine/ mede-eigenaar Snippet Media

Bij sommige stukken weet je: dit moet Jan schrijven! Vanwege zijn licht spottende toon of gewoon, omdat het onderwerp Jan schreeuwt! Jan kan goed schrijven voor vrouwen. Hij weet waar ze op aanslaan. Ook fijn: Jan doet zelden moeilijk en levert altijd op deadline. Bovendien is hij multi-inzetbaar. We vragen hem graag voor podcasts of videocontent.

Lees meer
Angela de Jonge

Martin is een allround tekstschrijver en creatieve conceptdenker pur sang! Het was een feest om met zo'n creatief brein te mogen produceren bij BLRS Advertising voor tal van opdrachtgevers van Citroën, Remia, SNS Bank, tot aan GlaxoWellcome. Naast dat Martin een heel fijn mens is om mee te werken, is hij ook nog eens enorm bevlogen en haalt alles uit de kast om tot het gewenste resultaat te komen en dan ook nog eens binnen afzienbare tijd. Kortom, werk met Martin en je succes is verzekerd!

Lees meer
Marcel Langedijk
journalist/schrijver

Jan Heemskerk is een multitalent. Dat wordt van velen gezegd, maar bij weinigen is het daadwerkelijk waar. Jan is een van die weinigen. Hij kan bladen maken, zowel op papier als online, zowel commercieel als publiek. Hij kan schrijven en interviewen. Hij kan radiomaken - op elk gewenst tijdstip, voor elke zender. Hij kan spreken voor een groot publiek. Hij doet het goed op televisie. En wat zijn robuuste voorkomen en basstem misschien niet doen vermoeden: Jan is een bijzonder warm en fijn mens. Hij kan bovendien veganistisch koken, maar ook een geheel boerderijdier ontleden en bereiden.

Lees meer
Mathieu Grob
strategy director BrandNewLive

Martin Boomkens brengt tekst tot leven via ieder medium. Via print zet hij je aan tot actie, op radio laat hij je lachen en met e-mails zet hij je aan het denken. Met al zijn schrijfervaring kun je een bibliotheek vullen en het einde is gelukkig nog lang niet in zicht. Het wachten is trouwens ook op zijn eerste, eigen novel. Waarmee hij anderen weer kan inspireren. Reclamesprookjesboom? Tekst.Club for Dummies? De Avonduren van Heemskerk & Boomkens? Martin schiet raak met woorden, iets met pen, mightier & sword…

Lees meer
Patrick Geurts
Oprichter Pitchkoff

Martin is een soort Wickie de Viking. Een immer jeugdige vent met het uiterlijk van een zeebonk. Hij heeft ons geholpen bij de brandstory en een aantal klanten bij de zoektocht naar een ‘key message’. Klein, groot of een complex communicatie vraagstuk: Martin wrijft met zijn vinger langs zijn neus en komt met een oplossing. Altijd een begrijpelijke oplossing. Vaak zo simpel dat je dit zelf ook had kunnen verzinnen. Maar dat kan je niet, want hij beheerst het spel met woorden. Hij daagt ze uit en zet ze op hun plek. Het resultaat is verbluffend en van een ongekende schoonheid. Het komt binnen en brengt de dialoog op gang. Het is dan ook niet voor niets als Martin zegt: ‘ Nu heb ik het en het lukt beslist’.

Lees meer

Eerst even praten?

Wij staan voor je klaar!

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Bedankt!

We nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Oops! Er is iets verkeerd gegaan!